Aan de slag

Aan de slag

Eet elke dag 3 hoofdmaaltijden en 2 snacks waarin je de verhouding


40% koolhydraten, 30% eiwitten en 30% vetten goed moet aanhouden

Er zijn 2 methodes

A: OOG-HANDMETHODE

Deel je bord in drieën:

één derde deel is voor je eiwit & vetten

en twee derde voor je koolhydraten.

 

De dikte van je hand en de grootte van je handpalm

zijn precies de hoeveel (magere) eiwitten

die je per maaltijd nodig hebt.

 

B: Het nauwkeurig berekenen

Zie onderstaande stappen

 

Stap 1

Stap 2

Stap 3

  1. Bereken hier bij 'Vetpercentage' hoeveel eiwitblokken je nodig hebt per dag.
    Dat is afhankelijk van je vetvrije massa en hoeveel je beweegt.
  2. Precies hetzelfde aantal blokken koolhydraten toevoegen.
  3. Precies hetzelfde aantal blokken vetten toevoegen.
  4. Verdeel de blokken over de dag. Voorbeeld bij 12 blokken: ontbijt 2 blokken, lunch 4 blokken, snack 1 blok, warme maaltijd 4 blokken, avondsnack 1 blok.

 

Regels van het Zonedieet

A. Eet tenminste 5 maaltijden per dag: 1 goed ontbijt, 2 hoofdmaaltijden en 2 snacks.
B. Laat nooit meer dan 5 uren zitten tussen 2 maaltijden en niet meer dan 3 uren tussen een snack en een maaltijd.
C. Elke maaltijd altijd in deze verhouding: 40% koolhydraat, 30% eiwit en 30% vet.
D. Het ontbijt moet je nemen binnen 1 uur na het opstaan en de laatste snack een half uur voor het slapen gaan.
E. Neem altijd een snack in de late avond, behalve als je het avondeten hebt gehad vlak voordat je gaat slapen.

Kies je voeding
Je kunt eindeloos variëren

DOWNLOAD HIER DE VARIATIETABEL

 

 

Recepten voor 28 dagen

 

week 1

week 2

week 3

week 4

 

 

Kies je snackblok

Snacken mag

Je hoeft nooit meer te denken: ‘Wat mag ik niet,’ maar: ‘Wat kan ik toevoegen?’

1 blok eiwit + 1 blok koolhydraat + 1 blok vet = 1 snackblok

 

Supplementen

Naast dit Zonedieet, kun je met deze supplementen de ontsteking in je lijf nog verder verminderen,  waardoor je je gezonder, energieker en vooral happy gaat voelen: